Jak zaplanować strategię content marketingową ?

Jak zaplanować strategię content marketingową ?

Tworzenie contentu na stronę to nie lada sztuka. Nie wystarczy napisać atrakcyjny artykuł. Trzeba napisać taki artykuł, by nie dość, że będzie zawierał ciekawą treść, to jeszcze chodliwy content. Akcja tworzenia contentu na stronę powinna być dobrze przemyślana a jej rozpoczęcie powinno być poprzedzone wszechstronną analizą.

Jest strategia? To musi być też cel

Działania każdej strategi marketingowej muszą być nastawione na realizację uprzednio ustalonego celu. Tylko w ten sposób nasze wyniki będą mierzalne. Jakie cele należy postawić i jakim sposobem je osiągnąć? Celem może być na przykład wzrost ruchu z wejść bezpośrednich- żeby tak się stało należy budować silny wizerunek marki poprzez dodawanie do strony [www]] wartościowych tekstów. Jeśli naszym celem jest zaangażowanie użytkowników, to musimy głównie skupić się na tym, by stworzyć dostosowaną do nich treść, która odpowiada na ich pytania. Natomiast uzyskanie wzrostu ruchu z witryn odsyłających będzie się wiązało z promocją treści w socjal mediach lub publikacjach w innych znanych serwisach.
Jak widać, wszystko skupia się na ciekawej treści, jednak inaczej pisze się artykuł, który ma być zamieszczony na portalu społecznościowym Facebook a inaczej artykuł, który docelowo ma zostać zamieszczony na blogu firmowym. Dlatego trzeba ustalić dla kogo piszemy.

Kim jesteś użytkowniku?

Tym razem trzeba się skupić na pytaniach, które zadamy sobie. Zastanówmy się: ile nasz odbiorca ma lat, kim jest i czym się zajmuje; dlaczego znalazł się na naszej stronie i czego tam szuka? Musimy ustalić grupę docelową, dla której będziemy pisać teksty. Jest to ważne, ponieważ inaczej napiszemy dla nastolatka a inaczej dla seniora. Warto się także zastanowić, w jaki sposób będziemy prezentować treść na naszej stronie www: czy będzie to blog a może vlog, stworzymy e-booka a może cykl artykułów z poradami, być może wystarczy FAQ, a może uznasz, że lepiej promować treść za pomocą infografiki?

Słowa kluczowe, których użyjemy

Przed wyborem formy prezentacji treści, jest wybór jej tematyki. Trzeba się zastanowić, pod jakimi frazami użytkownicy będą mogli znaleźć naszą stronę. Tutaj pomocny może być Semstorm- to narzędzie, które pozwala na analizę konkurencji pod względem słów kluczowych.

2 komentarzy

Bardzo rzeczowy artykuł! Przy planowaniu strategii content marketingowej warto poznać najpierw klienta tworząc jego personę między innymi na podstawie danych z Google Analytics. Następnie z pomocą Answer the Public można dopasować tematy pasujące do persony, a następnie z pomocą Semsotrm albo Senuto dobrać odpowiednie frazy do poszczególnych artykułów i jest gotowy zarys planu wydawniczego oraz wytyczne dla copywriterów. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *